Total Pageviews

Monday 27 October 2014

Croatian musical traditions - Mountainous and littoral regions


Mountanious and Littoral regions
with various artists


Tracks: 1 Igrali se konji vrani, Rakovica (Slunj)  - 2 Svirka na povrate, Rakovica - 3 Rozgalica, Licko Lesce (Otocac) - 4 Bukovacka svirka (Krusevo i Obrovac) - 5 Cobansko pjevanje (Posedarje, Zadar), - 6 Orcanje, Radovin (Zadar) - 7 Svet Ivane, cuvaj virsko ime (Otok Vir) - 8. Divojka je garoful gojila (Veli Iz, otok Iz), 09 Kanat na brzo, Kali (Otok Ugljan) - 10 Cobanska svirka (Nunic i Zadar) - 11 Orzenje, Vrana (Biograd) - 12 Vojkavica, Brodarica (Sibenik).- 13 Duga rera, Dicmo i Glavice (Sinj) -14 Oja-noja, Dicmo i Glavice (Sinj) -  15 Ranjen borac majci pismo pise, (Srijane, Omis) - 16 Ojkavica, (Srijane, Omis) - 17 Svatovska zdravica, (Smokovljani i Visocani) - 18 Kolenda, (Smokovljani i Visocani) - 19 Lindo (Imotica i Dubrovnik) - 20 Konavosko potkolo, Cilipi (Dubrovnik) - 21 Sivi soko k vili doletio, (Babino Polje otok Mljet) - 22 Svirka, Blato (otok Korcula) - 23 Kumpanija, (Blato, otok Korcula) - 24 Da mi je znati, Boze moj, (Blato, otok Korcula) - 25 Mafrina, Vela Luka (otok Korcula) - 26 Jabuka je moja, (Jelsa otok Hvar) - 27 Strofa zi procesije Za krizem (otok Hvar),  - 28 Trogirska kvadrilja (Trogir) - 29 Stopro nam se kolo zametnulo (Vinisce, Trogir),  - 30 Igra kolo kraj Svetog Ivana (Tribunj, Sibenik) - 31 Lipa svatja rpkeo poja grede, (Nerezine, otok Losinj) - 32 Rapski tanac, (Banjol otok Rab) - 33 Mantinjada, (Vrbnik, otok Krk) - 34 Cvice moje, ja bi tebe brala, (Orlec otok Cres) - 35 Cvice moje, ja bi tebe brala, ( Lanisce Buzet) - 36 Barbaniks balun, Barban (Pula) - 37 Svirka (Barban) - 38 Moja mala posla j' priko mora, (Rajki Porec) - 39 Valcer, Pagubice (Pazin) - 40 Polka fiorinesa, Skaunice - Lovrecica (Umag)

2 comments:

  1. Hey!
    We are young post-folk (no folk-rock or metal) band from Poland. Listen to our demo tape! http://yurodivi.bandcamp.com/releases
    See Ya!

    ReplyDelete
  2. Hello! I have listened to these demo tracks and i think they are very nice and interesting!
    Can i share your site here? I mean just a link.

    ReplyDelete